ՈՒսումնական առաջին շրջանում ես մասնակցել եմ քննարկումների օրինակ գնահատման քննարկումը, Հարի փոթերի քննարկումը, կատարել ենք նախագիծ Միսաք Մեծարենց: Վրացախոսների ակումբով կազմակերպել էինք դեսպանի կնոջ հետ վրացական խոհանոց նախագիծը, պատրաստեցինք վրացական ուտեստ, Վրաստանի դեսպան Գեորգի Սագանելիձեն վրացերենի ակումբի ակտիվ սովորողներիս հրավիրեց Վրաստանի դեսպանատուն շնորհավորեց գալիք 2019թ. և պարգեվատրեց պատվոգրով:
Բաժիններ
▼
среда, 19 декабря 2018 г.
среда, 28 ноября 2018 г.
Գնահատում
Մենք ստանում ենք գնահատական ոչ միայն գիտելիքի համար
այլ նաև վարքի համար։ Բոլոր երեխաներն էլ ուզում են բարձր գնահատական ստանալ, բայց
նրանց գիտելիքները չեն հերիքում բարձր գնահատականի համար ։ Ես կուզեի երեխաներին գնահատականով
չվախեցնեն այտպես երեխան ստիպված է լինում անել այն ինչ չի կարոխանում և նրա փոխարեն
վարժությունները կատարում են ընտանիքի անդամները։ Ամեն երեխայի պետք է հանձնարարեն
այնպիսի առաջադրանք որը նա կկարողանա կատարել։
вторник, 13 ноября 2018 г.
Վրացական գինի Ծինանդալի
Վրացական հայտնի գինիներից է Ծինանդալի գինին։ Այն սպիտակ չոր բարձրորակ գինի է, պատրաստվում է խաղողի Րքածիթելի և կանաչ Կախուրիի տեսակներից։ Խաղողը քաղում են ձեռքերով սեպտեմբերի կեսերին։ Ծինանդալի գյուղը գտնվում է Թելավիի շրջանում, Գոմբորիի հյուսիս-արեւելյան լանջին։ Կլիման չափավոր խոնավ է, տաք ամառ և բավականին ցուրտ ձմեռ: Միջին ջերմաստիճանը կազմում է 12.4 աստիճան: Կլիմայական պայմանները հարմար են խաղողագործության, այգեգործության, անասնաբուծության զարգացման համար: Ծինանդալիում է գտնվում վրաց բանաստեղծ Ալեքսանդր Ճավճավաձեի տուն թանգարանը։ Ալեքսանդր Ճավճավաձեն 19-րդ դարի 30-ականներին իր տանը ուներ գինու պահեստ, որտեղ իր գինիների հետ միասին պահվում էին Եվրոպական երկրներից բերված տարբեր գինիներ։
вторник, 23 октября 2018 г.
Միսաք Մեծարենց
Կենսագրություն
Միսաք Մեծարենցը ծնվել է 1886 թվականի հունվարին, Արևմտյան Հայաստանի Ակնա գավառի Բինկյան(Բինկա) գյուղում, որը գտնվում է Եփրատի ձախ ափին։ Գյուղը երեք կողմից շրջապատված էր ժայռերով ու կիրճերով, մի կողմից՝ գետով, ուստի դիմացի դաշտի հետ կապվում էր գիշերը փակվող կամուրջով, որը թշնամու հարձակման ժամանակ գետի վրայից վերցնում էին և թույլ չէին տալիս թշնամուն գյուղ մտնել։
Ստեղծագործական աշխատանք
Մեծարենցի գրական ժառանգությունը բաղկացած է ավելի քան 130 քնարական ոտանավորից, շուրջ մեկ տասնյակ արձակ բանաստեղծություններից ու պատմվածքից և մի քանի գրական–քննադատական հոդվածներից, որոնցում շարադրել է իր ստեղծագործական սկզբունքները, պաշտպանվել թշնամական քննադատությունից։ Մեծարենցը սկսել է գրել 15-16 տարեկան հասակից։ Իր առաջին ոտանավորները հավաքել է մի տետրում՝ «Բաբախումներ» խորագրով, սակայն այդ շարքը լույս չի տեսել։ 1907 թվականին նա տպագրում է «Ծիածան» և «Նոր տաղեր» ժողովածուները։
Միսաք Մեծարենցը ծնվել է 1886 թվականի հունվարին, Արևմտյան Հայաստանի Ակնա գավառի Բինկյան(Բինկա) գյուղում, որը գտնվում է Եփրատի ձախ ափին։ Գյուղը երեք կողմից շրջապատված էր ժայռերով ու կիրճերով, մի կողմից՝ գետով, ուստի դիմացի դաշտի հետ կապվում էր գիշերը փակվող կամուրջով, որը թշնամու հարձակման ժամանակ գետի վրայից վերցնում էին և թույլ չէին տալիս թշնամուն գյուղ մտնել։
Ստեղծագործական աշխատանք
Մեծարենցի գրական ժառանգությունը բաղկացած է ավելի քան 130 քնարական ոտանավորից, շուրջ մեկ տասնյակ արձակ բանաստեղծություններից ու պատմվածքից և մի քանի գրական–քննադատական հոդվածներից, որոնցում շարադրել է իր ստեղծագործական սկզբունքները, պաշտպանվել թշնամական քննադատությունից։ Մեծարենցը սկսել է գրել 15-16 տարեկան հասակից։ Իր առաջին ոտանավորները հավաքել է մի տետրում՝ «Բաբախումներ» խորագրով, սակայն այդ շարքը լույս չի տեսել։ 1907 թվականին նա տպագրում է «Ծիածան» և «Նոր տաղեր» ժողովածուները։
понедельник, 22 октября 2018 г.
Փոխադրություն. Զղջում
Մի խումբ ճամփորդներ որոշեցին գիշերել Վեդիյում մի որսուրդի տանը: Տանտիրոջ այտը կապած էր: Ճամփորդներից մեկը հարցրեց ինչու է փակ:
-Մի ժամանակ հետաքրքրված էի որսորդությամբ, հրացանը ձեռքս վազում էի աղվեսի ետևից, հանկարծ ընկա մի մեծ փոսի մեջ, փորձեցի դուրս գալ չկարողացա: Փոսի մի ծայրից, պսպղուն աչքերով նայում էր ինձ, գալարվելով եկավ առաջ մի մեծ օձ: Գլուխը դրեց ծնկներիս ամբողջ մարմնով տեղաորովեց վրաս: Իմ տաքությունը կարծես նրան դուր էր գալիս: Հաջորդ օրը օձը դուրս եկավ փոսից, քիչ հետո մի նապաստակ գցեց փոսը կարծես ինձ համար նախաճաշ էր բերել, մտածեցի ձեռք չտալ իսկ հետո չորացած խոտեով կրակ վառեցի միսը խորովեցի մի մասը կերա, մյուս մասն էլ պահեցի օձին: Այտպես ընկերացանք 3օր օձը ինձ համար նախաճաշ էր բերում բայց ծարավին չդիմացա: Սկսեցի բարձր գոռալ ճանկել պատերը հարևանս կարծես ինձ հասկանում էր, օձը դուրս եկավ փոսից պոչը գցեց ներս բռնվեցի և նա ինձ ձգելով հանեց փոսից և ճանապարհեց դեպի գյուղ: Բավականին քայլեցի պտտվեցի հետ տեսնեմ վիզը ձգած ինձ է նայում: Մի քանի օր անցավ գյուղ օձ հավաքողներ եկան, լսեցին իմ պատմությունը և ուզեցին որ իրենց օգնեմ սկզբում չհամաձայնվեցի, իսկ հետո երբ ինձ փող առաջարկեցին գայթակղվեցի և համաձայնեցի, քանի մոտենում էի փոսին այտքան ավելի էր վախս շատանում, երբ հասանք թաքնվեցի թփերի ետևում, իսկ օձին պսպղուն քարերով, շվիյի ձայնով հանեցին դուրս փոսից, գցեցին վանդակը, իսկ օձը ինձ նկատեց: փորձում էր դուրս գալ վանդակից, բայց չկարողացավ նայեց դեմքիս և թքեց վրաս: Նա այնպես նայեց ինձ, որ կարծես ասեր (մեր ընկերությունը դու գումարի համար վաճառեցիր): Դրանից հետո իմ դեմքի մի մասը սկսեց քայքայվել: Եվ մինչև հիմա հիշում եմ նրա դեմքը:
«Նա դրա իրավունքն ուներ»
-Մի ժամանակ հետաքրքրված էի որսորդությամբ, հրացանը ձեռքս վազում էի աղվեսի ետևից, հանկարծ ընկա մի մեծ փոսի մեջ, փորձեցի դուրս գալ չկարողացա: Փոսի մի ծայրից, պսպղուն աչքերով նայում էր ինձ, գալարվելով եկավ առաջ մի մեծ օձ: Գլուխը դրեց ծնկներիս ամբողջ մարմնով տեղաորովեց վրաս: Իմ տաքությունը կարծես նրան դուր էր գալիս: Հաջորդ օրը օձը դուրս եկավ փոսից, քիչ հետո մի նապաստակ գցեց փոսը կարծես ինձ համար նախաճաշ էր բերել, մտածեցի ձեռք չտալ իսկ հետո չորացած խոտեով կրակ վառեցի միսը խորովեցի մի մասը կերա, մյուս մասն էլ պահեցի օձին: Այտպես ընկերացանք 3օր օձը ինձ համար նախաճաշ էր բերում բայց ծարավին չդիմացա: Սկսեցի բարձր գոռալ ճանկել պատերը հարևանս կարծես ինձ հասկանում էր, օձը դուրս եկավ փոսից պոչը գցեց ներս բռնվեցի և նա ինձ ձգելով հանեց փոսից և ճանապարհեց դեպի գյուղ: Բավականին քայլեցի պտտվեցի հետ տեսնեմ վիզը ձգած ինձ է նայում: Մի քանի օր անցավ գյուղ օձ հավաքողներ եկան, լսեցին իմ պատմությունը և ուզեցին որ իրենց օգնեմ սկզբում չհամաձայնվեցի, իսկ հետո երբ ինձ փող առաջարկեցին գայթակղվեցի և համաձայնեցի, քանի մոտենում էի փոսին այտքան ավելի էր վախս շատանում, երբ հասանք թաքնվեցի թփերի ետևում, իսկ օձին պսպղուն քարերով, շվիյի ձայնով հանեցին դուրս փոսից, գցեցին վանդակը, իսկ օձը ինձ նկատեց: փորձում էր դուրս գալ վանդակից, բայց չկարողացավ նայեց դեմքիս և թքեց վրաս: Նա այնպես նայեց ինձ, որ կարծես ասեր (մեր ընկերությունը դու գումարի համար վաճառեցիր): Դրանից հետո իմ դեմքի մի մասը սկսեց քայքայվել: Եվ մինչև հիմա հիշում եմ նրա դեմքը:
«Նա դրա իրավունքն ուներ»
proteins-սպիտակուցներ
Proteins are the most versatile macromolecules in living systems and serve crucial functions in essentially all biological processes.
Սպիտակուցները կենդանի համակարգերում ամենատարածված միկրոմոլեկուլներն են և հիմնական կենսաբանական գործընթացներում կարևորագույն գործառույթներ են:
They function as catalysts, they transport and store other molecules such as oxygen, they provide mechanical support and immune protection, they generate movement, they transmit nerve impulses, and they control growth and differentiation.
Նրանք գործում են որպես կատալիզատորներ, տեղափոխում և պահում են այլ մոլեկուլներ, ինչպիսիք են թթվածինը, նրանք ապահովում են մեխանիկական աջակցություն եւ իմունային պաշտպանություն, առաջացնում են շարժում, փոխանցում են նյարդային ազդակներ և վերահսկում են աճը և տարբերակումը:
Indeed, much of this text will focus on understanding what proteins do and how they perform these functions.
Իրոք, այս տեքստի մեծ մասը կենտրոնանալու է այն բանի վրա, թե ինչ են անում սպիտակուցները և ինչպես են դրանք կատարում:
Several key properties enable proteins to participate in such a wide range of functions.
Որոշ հիմնական հատկություններով սպիտակուցները հնարավորություն են ընձեռում մասնակցելու այնպիսի գործառույթների լայն շրջանակին:
Սպիտակուցները կենդանի համակարգերում ամենատարածված միկրոմոլեկուլներն են և հիմնական կենսաբանական գործընթացներում կարևորագույն գործառույթներ են:
They function as catalysts, they transport and store other molecules such as oxygen, they provide mechanical support and immune protection, they generate movement, they transmit nerve impulses, and they control growth and differentiation.
Նրանք գործում են որպես կատալիզատորներ, տեղափոխում և պահում են այլ մոլեկուլներ, ինչպիսիք են թթվածինը, նրանք ապահովում են մեխանիկական աջակցություն եւ իմունային պաշտպանություն, առաջացնում են շարժում, փոխանցում են նյարդային ազդակներ և վերահսկում են աճը և տարբերակումը:
Indeed, much of this text will focus on understanding what proteins do and how they perform these functions.
Իրոք, այս տեքստի մեծ մասը կենտրոնանալու է այն բանի վրա, թե ինչ են անում սպիտակուցները և ինչպես են դրանք կատարում:
Several key properties enable proteins to participate in such a wide range of functions.
Որոշ հիմնական հատկություններով սպիտակուցները հնարավորություն են ընձեռում մասնակցելու այնպիսի գործառույթների լայն շրջանակին:
вторник, 16 октября 2018 г.
Ответить на вопросы в блогах:
1.Что мы узнаем о Елизавете ?
Лизавета Ивановна – бедная воспитанница графини Томской в светской повести А. С. Пушкина «Пиковая дама».
2.Что скрывается под маской любви Германа?
Герман хотел с помошью девушки узнать тайну трех карт.
3.Какие злодейства совершает Герман?
Он обманул девушку, позвал на бал и напугал досмерти старую графиню.
4.Почему старуха не открыла секрет трех карт?
Потому что, она дала обешяние что некогда не откроет секрет трех карт.
5.Цель жизни Германа?
Он жыл, чтобы выйграл очень много денег с помошю трех карт, который знала только старая графиня.
6.Почему Герман проиграл?
Он проиграл, потому что увидел пиковую даму, в которым была нарисована старая бабушка.
8. Проблемный вопрос: осуждаете ли вы Германа? Почему?
1.Что мы узнаем о Елизавете ?
Лизавета Ивановна – бедная воспитанница графини Томской в светской повести А. С. Пушкина «Пиковая дама».
2.Что скрывается под маской любви Германа?
Герман хотел с помошью девушки узнать тайну трех карт.
3.Какие злодейства совершает Герман?
Он обманул девушку, позвал на бал и напугал досмерти старую графиню.
4.Почему старуха не открыла секрет трех карт?
Потому что, она дала обешяние что некогда не откроет секрет трех карт.
5.Цель жизни Германа?
Он жыл, чтобы выйграл очень много денег с помошю трех карт, который знала только старая графиня.
6.Почему Герман проиграл?
Он проиграл, потому что увидел пиковую даму, в которым была нарисована старая бабушка.
- Что значит любовь для Лизы и для Германа?
8. Проблемный вопрос: осуждаете ли вы Германа? Почему?
Да, потому что она обманула прекрасную девицу, и ради трех карт, он напугал досмерти бабушку, и из-за этого он стал безумцом.
четверг, 4 октября 2018 г.
Սովորողների պատիժ
Իմ կարծիքով սովորողին պետք չէ պատժել, երբ սովորողի արարքը մեղմ է, սովորողը կարող է այդ պատժից նեղվել, իրեն վատ զգալ: Իսկ երբ արարքը շատ վատն է և արարքով նեղացրել է ուսուցչուհուն կարելի է պաժել, պետք է այնպես պատժել որպեսզի աշակերտ այտ պատժից փոխվի դեպի լավը և իր սխալը հասկանա: ՈՒսուցիչը կարող է նստել խոսէլ աշակերտի հետ և բացատրել նրա իսկ եթե այտքանից հետո նորից շարունակի նույն արարքով կարելի է պատիժը բարդացնել: Կարող են աշակերտին տանել տնօրենի մոտ, կանչել ծնողին, իսկ ամենավատ պատիժը հերացնել դպրոցից, իմ կարծիքով դա ամենա վատ պատիժն է:
суббота, 21 июля 2018 г.
пятница, 11 мая 2018 г.
Հավաքից հավաք
Ներկայացնում եմ 2017-2018 ուս. տարվա ընթացքում իմ կատարած աշխատանքները:
Ուսումնական տարիս սկսեց դեպի ճամփորդություն Արագաց լեռ, հաղթահարեցինք բարձունքը՝ վերևից ամեն ինչ հեքիաթային էր, այնուհետև շարունակվեցին հեծանվաերդերը, մասնակցել եմ Համալիրում տեղի ունեցած մրցույթին, բայց ցավոք պարտվել եմ: Բարձրացել ենք Արա լեռ, այն ինձ այնքանել դուր չեկավ ինչքան Արագածը, մասնակցել եմ Գյումրիում կայացված համերգին:
Մասնակցել եմ 6-րդ դասարանցիների մուտքը Մայր դպրոց, նաև մասնակցել եմ Եղիշե Չարենցի ծննդյան տարեդարձին նվիրված տոնակատարությանը, Ապրիլ ամսին մասնակցել եմ <<Ծիծերնակաբերդում>> տեղի ունեցած ծաղկահավաքին:
Ամենահետաքրքիրն ու հաճելին ինձ համար եղավ Ղարաբաղը, այնտեղ մենք այցելեցինք Տատիկ Պապիկի հուշարձանին, եղանք նաև Տիգրանակերտում, զոնտիկներում, զորամասում, զինվորների հետ նստեցինք ճաշի:Ղարաբաղից ետ գալու ճանապարհին մտանք Խնձորեսկ եղանք ճոճվող կամուրջի վրա:
Մասնակցել եմ նաև Մարտ ամսվա Բաթումիում կազմակերպված փառատոնին որտեղ լավ ելույթ ունենալու համար մենք ստացանք պատվոգրեր, համտեսեցինք նրանց ավանդական ուտեստներց, այցելեցինք թանգարան, եղանք ծովափին:
Մխիթար Սեբաստացի կրթահամալիրում ունեցել ենք հյուրեր Վրաստանից և Բուլղարիաից, նրանց դիմավորել ենք երգ ու պարով: Վրաստանի հյորերի հետ այցելեցինք Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածին եկեղեցի: Բուլղարացիների հետ եղել ենք Կասկադում, զբոսնել և ծանոթացրել ենք մեր մայրաքաղաք. Երևանի հետ:
(ճոճվող կամուրջ)
(Տատիկ Պապիկ)
(Տիգրանակերտ)
(զորամաս)
(զոնտիկներ)
(Բաթումի)
Ուսումնական տարիս սկսեց դեպի ճամփորդություն Արագաց լեռ, հաղթահարեցինք բարձունքը՝ վերևից ամեն ինչ հեքիաթային էր, այնուհետև շարունակվեցին հեծանվաերդերը, մասնակցել եմ Համալիրում տեղի ունեցած մրցույթին, բայց ցավոք պարտվել եմ: Բարձրացել ենք Արա լեռ, այն ինձ այնքանել դուր չեկավ ինչքան Արագածը, մասնակցել եմ Գյումրիում կայացված համերգին:
Մասնակցել եմ 6-րդ դասարանցիների մուտքը Մայր դպրոց, նաև մասնակցել եմ Եղիշե Չարենցի ծննդյան տարեդարձին նվիրված տոնակատարությանը, Ապրիլ ամսին մասնակցել եմ <<Ծիծերնակաբերդում>> տեղի ունեցած ծաղկահավաքին:
Ամենահետաքրքիրն ու հաճելին ինձ համար եղավ Ղարաբաղը, այնտեղ մենք այցելեցինք Տատիկ Պապիկի հուշարձանին, եղանք նաև Տիգրանակերտում, զոնտիկներում, զորամասում, զինվորների հետ նստեցինք ճաշի:Ղարաբաղից ետ գալու ճանապարհին մտանք Խնձորեսկ եղանք ճոճվող կամուրջի վրա:
Մասնակցել եմ նաև Մարտ ամսվա Բաթումիում կազմակերպված փառատոնին որտեղ լավ ելույթ ունենալու համար մենք ստացանք պատվոգրեր, համտեսեցինք նրանց ավանդական ուտեստներց, այցելեցինք թանգարան, եղանք ծովափին:
Մխիթար Սեբաստացի կրթահամալիրում ունեցել ենք հյուրեր Վրաստանից և Բուլղարիաից, նրանց դիմավորել ենք երգ ու պարով: Վրաստանի հյորերի հետ այցելեցինք Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածին եկեղեցի: Բուլղարացիների հետ եղել ենք Կասկադում, զբոսնել և ծանոթացրել ենք մեր մայրաքաղաք. Երևանի հետ:
(ճոճվող կամուրջ)
(Տատիկ Պապիկ)
(Տիգրանակերտ)
(զորամաս)
(զոնտիկներ)
(Բաթումի)
пятница, 4 мая 2018 г.
Ինքնաստուգում
Ինչպիսի՞ եռանկյանն է վերաբերվում Պյութագորասի թեորեմը:
Ուղղանկյուն Եռանկյան:
Սահմանել Պյութագորասի թեորեմն ու գրել բանաձևը՝ քառակուսիներով:
Ուղղանկյուն եռանկյան ներքնաձիքի քառակուսին հավասար է եռանկյան էջերի քառակուսիների գումարին
C^2=a^2+b^2
Սահմանել Պյութագորասի թեորեմն ու գրել բանաձևը՝ քառակուսիներով:
Ուղղանկյուն եռանկյան ներքնաձիքի քառակուսին հավասար է եռանկյան էջերի քառակուսիների գումարին
C^2=a^2+b^2
Գտնել.
ա) ներքնաձիգը, եթե էջերն են 12 սմ և 16 սմ,
144+256=400
Ներքնաձիքը=20
բ) էջը, եթե մյուս կողմերն են 12 սմ և 13 սմ:
169-144=25
Արմատ 25=5սմ
ա) ներքնաձիգը, եթե էջերն են 12 սմ և 16 սմ,
144+256=400
Ներքնաձիքը=20
բ) էջը, եթե մյուս կողմերն են 12 սմ և 13 սմ:
169-144=25
Արմատ 25=5սմ
Եռանկյան կողմերը 7 մ, 24 մ և 26 մ են: Արդյո՞ք եռանկյունը ուղղանկյուն եռանկյուն է:
Ոչ
Հավասարասրուն սեղանի մեծ հիմքը 30 սմ է: Որոշիր սեղանի պարագիծը, եթե նրա փոքր հիմքը հավասար է բարձրությանը եւ հավասար է՝ 12 սմ:
144+81=225
DB=AC=15
P=15^2+30+12=72սմ
72սմ
144+81=225
DB=AC=15
P=15^2+30+12=72սմ
72սմ
Սահմանել ուղղանկյուն եռանկյան սինուսը, կոսինուսը և տանգենսը:
Ուղղանկյուն եռանկյան սինուսը հավասար է անկյան դիմացի կողմի հարաբերությունը ներքնաձիգին
Ուղղանկյուն եռանկյան կոսինուսը հավասար է անկյան կից կողմի հարաբերությունը ներքնաձիգին
Ուղղանկյուն եռանկյան տանգենսը հավասար է սինուսի հարաբերությունը կոսինուսի։
Ուղղանկյուն եռանկյան սինուսը հավասար է անկյան դիմացի կողմի հարաբերությունը ներքնաձիգին
Ուղղանկյուն եռանկյան կոսինուսը հավասար է անկյան կից կողմի հարաբերությունը ներքնաձիգին
Ուղղանկյուն եռանկյան տանգենսը հավասար է սինուսի հարաբերությունը կոսինուսի։
Գրել հիմնական եռանկյունաչափական առնչությունները:
tg<a=դիմացի կողմը հարաբերած կից կողմին
ctg<a=1/tg<a
sin^2<a+cos^2<a=1
tg<a=դիմացի կողմը հարաբերած կից կողմին
ctg<a=1/tg<a
sin^2<a+cos^2<a=1
среда, 25 апреля 2018 г.
Ինքնաստուգում
- Լուծե՛ք անհավասարումը..
ա) (4X+3) / 2 2 — (2X-1)/3
3 x (4x + 3) ≥ (2 – (2x – 1)) x 2
12x + 9 ≥ 4 – 4x + 2
12x + 9 ≥ 6 – 4x
12x + 4x ≥ 6 – 9
16x ≥ -3
x ≥ -3/16
x ∈ [-3/16 ; +∞)
բ) (√-4x + 5) = (√-x + 1)
(√-4x + 5)² = (√-x + 1)²
-4x + 5 = -x + 1
-4x + x = 1 – 5
-3x = -4
x = 4/3
2. Լուծել անհավասարումների համակարգը և համախումբը.
ա) 6 + x > 3 – 2x
4 – x ≤ -2x + 3
1. x + 2x > 3 – 6
-x + 2x ≤ 3 – 4
2. 3x > -3
x ≤ -1
3. x > -1
x ≤ -1
x ∈ (-1 ; +∞)
x ∈ (-∞ ; -1]
Լուծում չունի
բ) 2 + 5x ≤ 0
x > 2
3x = 0
1. 5x ≤ -2
x > 2
x = 0
2. x ≤ -2/5
x > 2
x = 0
x ∈ (-∞ ; -2/5] U (0) U (2 ; +∞)
3. Գտնել հետևյալ թվերի թվաբանական քառակուսի արմատը.
√0.49=0.7 √0.0064=0.08 √810000=900 √625=25 √1/729=1/27
ձ. Գտեք թվային արտահայտության արժեքը.
ա) 40*55*22=(√8 x 5 x 5 x 11 x 2 x 11) = (√16 x 25 x 121) = 4 x 5 x 11 = 220
բ) 121*640=11 x 8 x √10 = 88√10
գ) (7-3)*(3+7)=49 – 3 = 46
5. Լուծեք անհավասարումը.
ա) 40*55*22=(√8 x 5 x 5 x 11 x 2 x 11) = (√16 x 25 x 121) = 4 x 5 x 11 = 220
բ) 121*640=11 x 8 x √10 = 88√10
գ) (7-3)*(3+7)=49 – 3 = 46
5. Լուծեք անհավասարումը.
ա) (2x + 1) (√2 – 4x) ≤ 0
1. 2x + 1 ≤ 0
(√2 – 4x) ≥ 0
2. 2x ≤ -1
2 – 4x = 0
3. x ≤ – 1/2
2 ≥ 4x
4. x ≤ – 1/2
4x ≤ 2
5. x ≤ – 1/2
x ≤ 1/2
x ∈ (-∞; -1/2]
воскресенье, 15 апреля 2018 г.
Մարսողական համակարգ
Մարսողական համակարգը մարդու և կենդանիների ընդունած սննդի մեխանիկական ու քիմիական մշակումը, ներծծումը, կղանքի ձևավորումն ու հեռացումն իրականացնող օրգանների ամբողջություն է: Մարդու մարսողական համակարգը կազմված է մարսողական խողովակից և մարսողական գեղձերից: Մարսողական խողովակը (երկարությունը՝ 8–10 մ) սկսվում է բերանով և ստորաբաժանվում է հատվածների՝ բերանի խոռոչ, ըմպան, կերակրափող, ստամոքս, բարակ և հաստ աղիներ: Առաջին 3 բաժինների ընթացքն ուղղաձիգ է, իսկ մյուսները կազմում են գալարներ ու ծնկեր: Մարսողական խողովակի պատերը հիմնականում կազմված են 3 շերտից՝ արտաքին՝ շճաթաղանթային, որը կատարում է պաշտպանական գործառույթ, ներքին՝ լորձաթաղանթային, որի փուխր շարակցահյուսվածքային հենքում ճյուղավորվում են արյան, ավշային անոթները և նյարդերը, միջին՝ մկանային, որի գալարակծկանքային շարժումների շնորհիվ սնունդը փոխադրվում է տեղից տեղ: Միայն կերակրափողի և ըմպանի արտաքին շերտն է կազմված շարակցական հյուսվածքից: Մարսողական գեղձերն են թքագեղձերը, լյարդը, ենթաստամոքսային գեղձը, նաև մարսողական խողովակի պատերի լորձաթաղանթում և ենթալորձային հյուսվածքում գտնվող մանր գեղձերը, որոնց ծորաններով ֆերմենտ պարունակող գեղձահյութերը (ստամոքսահյութ, աղիքահյութ, լեղի, թուք, լորձ) արտազատվում են մարսողական խողովակի տարբեր հատվածների մեջ և նպաստում սննդանյութերի քիմիական մշակմանը: Բերանի խոռոչում սնունդը մանրանում է, թքի հետ շաղախվելով վերածվում կերակրագնդի: Ատամները, լեզուն և թուքը մասնակցում են կերակրի մանրացմանը: Ըմպանի մկանների կծկումների շնորհիվ կերակրագունդը հրվում է դեպի կերակրափող, որով այն տեղաշարժվում, ընկնում է ստամոքս: Վերջինս պարկանման լայնացում է, որի ձևը, ծավալը և չափերը փոփոխական են և կախված են նրա պատերի լարումից, լցվածության աստիճանից, հարևան օրգանների (լյարդ, ենթաստամոքսային գեղձ, փայծաղ, աղիներ) վիճակից ու փոխազդեցությունից: Ստամոքսի հիմնական գործառույթը սննդի քիմիական մշակումն է և տեղափոխումը 12-մատնյա աղի: Հասուն մարդու ստամոքսում խառնված սնունդը մնում է 6 ժամ, որի ընթացքում այն հասցնում է լրիվ շաղախվել ստամոքսահյութով: Դրունքային սեղմանի ռեֆլեքսային պարբերական բացման ու փակման շնորհիվ սննդի զանգվածը փոքր բաժիններով ստամոքսից անցնում է 12-մատնյա աղի: Աղիներն սկսվում են ստամոքսաելքից և ավարտվում հետանցքով: Տարբերում են բարակ և հաստ աղիներ: Բարակ աղին բաժանվում է կարճ՝ 12-մատնյա, և զստային աղիների, հաստ աղին՝ կույր, վերել, լայնական (հորիզոնական), վայրէջ, սիգմայաձև և ուղիղ աղիների: Բարակ աղիների երկարությունը 4,5 մ է, հաստ աղիինը՝ 1,5 մ: Բարակ աղիների ամենակարևոր գործառնական մասը՝ լորձաթաղանթը, ծածկված է մատնանման արտացցվածքներով՝ թավիկներով, որոնք ապահովում են մարսողության նյութերի ներծծումը: Բարակ աղիներում տեղի են ունենում սննդանյութերի (սպիտակուցներ, ճարպեր և ածխաջրեր) ճեղքման ու ներծծման բարդ շարժընթացի հիմնական փուլերը: Մարսողությանը մասնակցում են աղիքային հյութը, լեղին, ենթաստամոքսային գեղձի ներզատուկը: Բարակ աղիների գալարակծկանքային շարժումների շնորհիվ նրա պարունակությունը տեղափոխվում է դեպի հաստ աղի: Հաստ աղին տարբեր ակտիվ շարժումներով նպաստում է պարունակության խառնվելուն և տեղափոխվելուն դեպի ուղիղ աղի: Հաստ աղիում ավարտվում է մարսված սննդի, հատկապես ջրի յուրացումը, իսկ մնացած նյութերը քայքայվում են բարակ աղիով անցած ֆերմենտների և հաստ աղիում առկա բակտերիաների (մանրէային ֆլորա) ազդեցությամբ: Հաստ աղիում ձևավորվում է կղանքը, որը կազմված է սննդի չմարսված մնացորդներից, լորձից, լորձաթաղանթի մահացած բջիջներից և մանրէներից: Աղիները որոշակի դեր ունեն նաև օրգանիզմի իմունաբանական հակազդեցություններում: Լայնորեն տարածված են մարսողական համակարգի հիվանդությունները: Դրանց հաճախությունն ու բնույթը կախված են աշխարհագրական, սոցիալական պայմաններից, ապրելակերպից և սննդի առանձնահատկություններից, բնակչության հիգիենային դաստիարակությունից և առողջապահության զարգացման մակարդակից: Ժամանակակից բժշկագիտությունն ունի մարսողական համակարգի հիվանդությունների ախտորոշման և բուժման մեծ հնարավորություններ: Ձևավորվել է բժշկագիտության նոր ճյուղ՝ ստամոքսաղիքաբանությունը, հիվանդանոցներում ստեղծվել են բուժկանխարգելիչ օգնություն կազմակերպող մասնագիտացված բաժանմունքներ:
среда, 28 февраля 2018 г.
Գործնական քերականություն
Դասարանում
- Աճառյանը՝ բառարանագետ․ Հրաչյա Աճառյանի բառարանների ուսումնասիրություն
- Ի՞նչ բառարաններ ունի Հրաչյա Աճառյանը
- Ընտրի՛ր բառարաններից մեկը և դո՛ւրս գրի՛ր 15 բառ:
1. Ընդգծի՛ր ներգոյական հոլովի բառաձևերը։
- Կրակում, լիտրով, խոսքում, կողքից, հարկում, վարկեր, կերպարում, երեսին, կարգում, կապանցի։
- Բախում, ծագում, ստուգում, դրվագում, ազդում, խնդում, արձակում, բուժում, խուժում, քանդակում։
- Հակում, վատնում, հանդիպում, ցատկում, արդուկում, գրառում, գանձում, բարձում, զղջում, ցասում։
- Յուղում, կազմում, դիմում, շղթայում, հանում, խափանում, միավորում, գլանում, ժամանում, զինում։
2.Ընդգծի՛ր Ու հոլովման ենթարկվող բառաձևերը։
- Ամուսին, արարում, պատանի, ծունկ, գարուն, թագուհի, ոչ ոք, մարդ
- Թոռ, քեռի, պապ, ոսկի, եղեգ, գարի, արկան, ուսուցչուհի, ձկնորս, բորենի
- Ներքինի, անկողին, ուսուցիչ, արարել, արարում, կսկիծ, սարեցի, ոստան, նռնենի
- Օղ, տատ, ձիթենի, օազիս, ուխտատեղի, ձի, ընկերուհի, լեռ, բարդի
- Դեղձենի, խճուղի, ուղղաթիռ, նավաստի, տաղասաց, ընտրանի, սոճի
- Անարգել, փաթաթել, ավել, կարթաթել, շաղախել, նավախել։
пятница, 9 февраля 2018 г.
1.Ուղղի՛ր սխալ գործածվող հայերեն բառաձևերն ու բառերի դիմաց գրի՛ր ճիշտ տարբերակները։
- Ցրտից սառել-ցրտից սառչել
- գլխարկ հագնել-գլխարկ կրել
- ուզում եմ ինչ-որ բան անեմ-ուզում եմ ինչ-որ բան անել
- հրապարակի վրա հանդես է-հրապարակում հանդես է
- ներկաների մեջ մեծ մասը ծափահարեցին-ներկաների մեջ մեծ մասը ծափահարեց
- հիշացնել-հիշեցնել
- քայլելուց խոսում է-քայլելիս խոսում է
- միթե՞ այդպես է-մի՞թե այդպես է
- գույնավոր-գունավոր
- մտահաղացում-մտահղացում
- բանբասել-բաբմասել
- ուղղարկել-ուղարկել
- զեղջ-զեղչ
- զիճել-զիչել
- ըստ ինձ-ըստ իս
- անձեռնոցիկ-անձեռոցիկ
- իմ համար-ինձ համար
- իրոքից-իրոք
- խոսալ-խոսել
- ձեր անունն ինչպես է-ձեր անունն ինչ է
- բուն դա կենդանի է-բուն կենդանի է
2.Դու՛րս գրի՛ր գոյականներն ու ածականները տրված հատվածում։
Մենք Բուենոս Այրեսում հյուրընկալվեցինք տեղի հայկական համայնքի կողմից։ Մեզ ուղեկցողը Վահանն էր՝ բարձրահասակ, գեղահոն, փայլփլուն աչքերով մի երիտասարդ։ Գեղեցիկ տղա էր։ Շնորհակալ եղա մեր պապերին, որ մեզ համար ծնել են վայելչատես այս հայորդուն։
Մենք Բուենոս Այրեսում հյուրընկալվեցինք տեղի հայկական համայնքի կողմից։ Մեզ ուղեկցողը Վահանն էր՝ բարձրահասակ, գեղահոն, փայլփլուն աչքերով մի երիտասարդ։ Գեղեցիկ տղա էր։ Շնորհակալ եղա մեր պապերին, որ մեզ համար ծնել են վայելչատես այս հայորդուն։
Գոյական-Բուենոս Այրեսում, ուղեկցողը, համայնք, երիտասարդ, տղա, հայորդի:
Ածական-հյուրընկալվեցինք, հայկական, բարձրահասակ, գեղահոն, փայլփլուն, գեղեցիկ, վայելչատես:
3. Ընդգծի՛ր հապավումները, գրի՛ր տեսակները (տառային, վանկային, վանկաբառային)։
Ժողդատարան, ուսխորհուրդ, շինջոկատ, նորընտիր, քաղբանտարկյալ, պետպատվեր, ուսմասվար, մարզկենտրոն, ՄԱԿ, գրապահոց, սոցհարցում, բանահավաք, շինհրապարակ, Էհմ, պետեկամուտ։
Ժողդատարան, ուսխորհուրդ, շինջոկատ, նորընտիր, քաղբանտարկյալ, պետպատվեր, ուսմասվար, մարզկենտրոն, ՄԱԿ, գրապահոց, սոցհարցում, բանահավաք, շինհրապարակ, Էհմ, պետեկամուտ։
вторник, 6 февраля 2018 г.
Առաջնորդություն
Առաջնորդի հատկանիշների ցանկ
Առաջին հերթին առաջնորդը պետք է լինի հարգված մյուսների կողմից և վստահված: Առաջնորդը պետք է կարողանա իր ետևից տանել բոլորին և կատարել տված խոստումները, առաջնորդը պետք է միշտ պահի իր դիրքը պետք է պատասխանատու լինի:
Առաջին հերթին առաջնորդը պետք է լինի հարգված մյուսների կողմից և վստահված: Առաջնորդը պետք է կարողանա իր ետևից տանել բոլորին և կատարել տված խոստումները, առաջնորդը պետք է միշտ պահի իր դիրքը պետք է պատասխանատու լինի:
среда, 31 января 2018 г.
Հին շրջան` հին հայերեն` V դարից մինչև XI դար: Այս շրջանի գրական լեզուն կոչվում է գրաբար: Այն ձևավորվել է Տուրուբերանի (Տարոնի աշխարհի) և Բարձր Հայքի ու Այրարատի` Տուրուբերանին հարող տարածքների խոսվածքների հիման վրա: Թեև Ջահուկյանը հին հայերենի շրջանը սկսում է V դարից, բայց, հիմնվելով Հ. Հյուբշմանի հնչյունաբանական բնութագրիչների վրա, գրաբարի՝ որպես ինքնուրույն լեզվի, սկիզբ համարում է III դարասկիզբը, իսկ V դարասկզբին այն գրավոր է դարձել: Հին շրջանը բաժանվում է 3 ենթաշրջանի.
ա) վաղ, հին կամ դասական գրաբար` V դար,
բ ) ուշ հին կամ հետդասական գրաբար` VI- VII դարեր,
գ) նախամիջին` VIII - XI դարեր:
Միջին շրջան` XII- XVI դարեր: Այս շրջանում հայոց գրական լեզուն դառնում է միջին հայերենը, որը ձևավորվել էր ժողովրդախոսակցական լեզվի, գրաբարյան բարբառների հիմքի վրա, բայց նրան զուգահեռ՝ դեռ բավական երկար շարունակվում է գրաբարի կիրառությունը՝ հատկապես իբրև գրավոր լեզու: Միջին շրջանում առանձնացվում է 2 ենթաշրջան.
ա) վաղ կամ կիլիկյան նորմավորման` XII- XIV դարեր,
բ ) ուշ միջին կամ աշխարհաբարացման` XV- XVI դարեր:
Նոր կամ աշխարհաբարի շրջան` XVII - XX դարեր: Այս շրջանում հանդես է գալիս նոր գրական հայերենը կամ աշխարհաբարը, թեև աշխարհաբարի առաջին ենթաշրջանում գրաբարը դեռ պահպանում էր իր դիրքերը՝ որպես գրավոր հաղորդակցման միջոց: Այս իրավիճակը տևում է մինչև գրապայքարի ավարտը: Նոր շրջանում տարբերակվում է 3 ենթաշրջան.
ա) վաղ աշխարհաբարի` XVII դարի սկզբներից մինչև XIX դարի կեսը,
բ) ուշ կամ երկճյուղ աշխարհաբարի` XIX դարի կեսից մինչև 1920 թվականը,
գ) արդի կամ ժամանակակից` XX դարից ցայսօր:
ա) վաղ, հին կամ դասական գրաբար` V դար,
բ ) ուշ հին կամ հետդասական գրաբար` VI- VII դարեր,
գ) նախամիջին` VIII - XI դարեր:
Միջին շրջան` XII- XVI դարեր: Այս շրջանում հայոց գրական լեզուն դառնում է միջին հայերենը, որը ձևավորվել էր ժողովրդախոսակցական լեզվի, գրաբարյան բարբառների հիմքի վրա, բայց նրան զուգահեռ՝ դեռ բավական երկար շարունակվում է գրաբարի կիրառությունը՝ հատկապես իբրև գրավոր լեզու: Միջին շրջանում առանձնացվում է 2 ենթաշրջան.
ա) վաղ կամ կիլիկյան նորմավորման` XII- XIV դարեր,
բ ) ուշ միջին կամ աշխարհաբարացման` XV- XVI դարեր:
Նոր կամ աշխարհաբարի շրջան` XVII - XX դարեր: Այս շրջանում հանդես է գալիս նոր գրական հայերենը կամ աշխարհաբարը, թեև աշխարհաբարի առաջին ենթաշրջանում գրաբարը դեռ պահպանում էր իր դիրքերը՝ որպես գրավոր հաղորդակցման միջոց: Այս իրավիճակը տևում է մինչև գրապայքարի ավարտը: Նոր շրջանում տարբերակվում է 3 ենթաշրջան.
ա) վաղ աշխարհաբարի` XVII դարի սկզբներից մինչև XIX դարի կեսը,
բ) ուշ կամ երկճյուղ աշխարհաբարի` XIX դարի կեսից մինչև 1920 թվականը,
գ) արդի կամ ժամանակակից` XX դարից ցայսօր: